Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Vår förskola

Muskö förskola ligger på ön Muskö i Stockholms södra skärgård. På förskolan finns två avdelningar, Doppingen med barn från 1–3 år och Svanen med 3–6 år.

Barn sitter på en sten och läser. Barn sitter på en sten och läser. Foto: Sonia Hernandez

Förskolan har en stor gård med varierad terräng och närheten till skogen inspirerar till rörelselek, undersökande av djur och natur. Vi har natur och miljö har en framträdande roll i den pedagogiska verksamheten och vi vill förmedla och förankra ett miljötänkande hos varje barn, att lära sig att ta hand om och uppskatta naturen.

Skärgårdens förskolor

Muskö förskola bildar Skärgårdens förskolor tillsammans med Dalarö, Ornö och Utö förskolor.

Senast uppdaterad: 12 april 2023